Sunday, June 12, 2011

Ceritaku : Diri Ini Menangis Lagi...



Tajuk entri kali ni dah macam tajuk lagu Fina AF9 la pulak kan...kali ini tiada kisah AF, Azam nak bercerita mengenai diri sendiri pula..lama sudah rasanya tak bercerita kisah hidup...baiklah..bermula dengan keadaan Azam sendiri..Azam belum lagi mencari pekerjaan, entah mengapa perasaan ini belum terbuka untuk mencari kerja..walhal cuti selama 4 bulan sehingga bulan September datang menjengah..terasa agak pahit peristiwa semalam untuk dikenang dan ditelan...namun semuanya harus diterima dengan hati yang redha dan tabah...tiada apa yang berlaku..hanya emosi yang bermain dan berlegar di minda dan hati, menguasai diri sepenuhnya...secara jujurnya Azam terasa kosong dalam hidup ni, dah la hidup pun banyak dibantu orang lain, Azam tak dapat bayangkan..Azam cuba untuk menjadi seorang yang periang, boleh tersenyum dan ketawa depan semua orang tapi apakan daya ianya akan rapuh jua...bayangkan sebuah kristal yang retak di luarnya memang tampak indah dan berseri tapi jika disentuh sedikit ianya akan terus pecah dan berkecai..kesalahan demi kesalahan diletakkan..Azam akan pikul kesemuanya...mungkin Azam pemulanya dan Azam juga lah pengakahirnya...Azam bersyukur masih diberikan kesempatan untuk hidup sehingga ke hari ini...bersyukur kerana lahir sebagai Azam..walau tidak bertuah seumpama yang lain yang mampu hidup senang..bahagia bersama Ibu dan Ayah...manfaatkanlah peluang tersebut selagi punya kesempatan...kini memori lama tergamit kembali..malam ini Azam rasakan kesedihan...Azam tak nak bercerita panjang walaupun hati ini meronta - ronta..semoga apa yang terjadi menjadi pengajaran...apa jua kata - kata perlu dikawal, apa jua perbuatan perlu difikirkan baik buruknya..apa jua masalah perlu diselidiki puncanya, jangan meletakkan kesalahan itu terus tanpa mengetahui sumber kekhilafan itu..hati manusia tidak pernah berhenti dari berperasaan...jika kita tidak mengetahui punca perasaan yang mempengaruhi itu, adalah lebih baik berdiam diri dari membuat hati yang lain disakiti...

LIRIK LAGU FINA AF9 - MENANGIS LAGI

Aku terluka
Ku sangka tak mungkin terjadi sekali lagi
Dulu kau kata
Tak mungkin aku kan kecewa
Hatiku akan kau jaga

Pernah ku sangka
Inilah cinta yang terindah dalam sejarah
Apakan daya aku yang menanti pelangi
Mengharap engkau yang pasti

Dan aku menangis lagi
Kecewa untuk sekian kalinya
Dan kisah cinta luar biasa
Habis sorang untuk semua
Kejam dirimu
Kejam dirimu


Aku kecewa pedih
Tak mungkin dapat kau faham sakitnya
Kata-katamu lah punca segala
Cinta kita kau persenda
Pergi kau pergi
Tinggalkan aku menangis lagi

Apakan daya
Aku si bodoh yang percaya kata-katamu
Puas didepan mata
Mungkin engkau lah pendusta
Bagimu hatiku tiada makna

Aku menangis lagi
Kecewa untuk sekian kalinya
Dan kisah cinta luar biasa
Habis sorang untuk semua
Apalagi perlu ku rasa
Aku terlupa

Aku kecewa abadinya
Tak mungkin dapat kau faham sakitnya
Kata-katamu lah punca segala
Cinta kita kau persendakan
Pergi kau pergi
Tinggalkan aku
Biar aku sendiri

Luka aku terus meratapi
Luka-luka kecewa
Dan aku tahu ku tahu (Hatinya)
Dalam hatiku takkan bisa merubah segala-gala

Aku menangis
Aku kecewa lagi untuk sekian kalinya
Dan cinta ini luar biasa
Habis sorang untuk semua
Apalagi perlu ku rasa

Aku terluka, aku kecewa
Tak mungkin kau kan faham sakitnya
Kerna kau lah punca segala
Cinta suci kau persia
Apalagi tinggalkan aku
Biar aku menangis lagi




P/S : Maaf la ye..bermadah pujangga lak dalam blog sendiri...janji hepi...weeeeeeeee~huhu..


2 comments:

  1. halloo..blogwalking sini~alaaa...kata xmo sedey2...ni nape sedeyh niii... SENYUM SELALU YER :D

    ReplyDelete
  2. huhu...entah ari tu agak beremosi...skrg ok skit da...hehe..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...