Thursday, September 27, 2012

Shila Amzah Kuasa Baru Penyanyi Asia - Memori Tercipta di Shanghai

pix_middle

PANDANGAN terus tertumpu pada satu fokus yang tidak henti melambai, manis lengkap bertudung hitam, senyum yang terukir bagai menceritakan perasaan yang lama disembunyikan.

Realitinya, lebih sejam menanti di ruang ketibaan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur petang kelmarin itu berbaloi dengan segala macam cerita yang dikongsikan. Nur Shahila Amir Amzah atau lebih dikenali Shila Amzah terharu kepulangannya dinanti dan disambut meriah. “Alhamdulillah. Akhirnya...,” ucap si pemilik wajah jelita ini tatkala semua media datang berhimpit mendekatinya.

Bak lagunya sendiri Memori Tercipta, penyanyi muda itu memperoleh kenangan terhebat dalam sejarah kerjaya seninya. Dia kini superstar baru Asia. Siapa pernah menduga, bintang muda berbakat besar berusia 22 tahun itu punya peluang luar biasa apabila diangkat menjadi juara Asian Wave 2012 sekali gus menewaskan wakil-wakil dari negara Asia lain di Shanghai minggu lalu.

MDS September 2012 - Kebahagiaan Dalam Perpisahan




waahh..entri kali ni macam tajuk lagu Shahir la pulak kan...hehe..AR kembali lagi menulis kali ni AR nak bercerita mengenai Minggu Destini Siswa (MDS) sesi September 2012 UiTM Shah Alam yang dahpun melabuhkan tirainya dengan selamat..fuh..perasaan lega tu memang tak terkira la tahapnya tapi perasaan sedih itu lebih lagi kerana ini merupakan MDS yang terakhir yg boleh AR join..ok mari kita bercerita daripada awal..bagi MDS kali ini, kami semua diberikan kursus terlebih dahulu (seperti biasa) akan tetapi yg buat kursus PMDS kali ni cukup istimewa kerana lokasi kursus yg cukup menarik iaitu di Pusat Latihan UiTM Kampung Gajah Perak..kedengaran macam tak best kan, kat kampung lak tu…akan tetapi sekali masuk biliknya pasti anda akan seronok…hehe…ok AR tak nak bercerita panjang mengenai kursus PMDS tu tapi yg pasti AR seronok bersama kawan – kawan Pemimpin Mahasiswa (PM) yg lama dan baru semasa musim raya ni kene korbankan cuti raya bersama keluarga…sobs sobs..haha…banyak gak la air mata yang tumpah di sana..ok tutup cerita kursus..

Sampai di UiTM Shah Alam, AR macam biasa lagi diletakkan di bawah Biro Program, Protokol dan Fasilitator (dah 8x pegang biro sama) di bawah kendalian Koordinator kami Kak Hanis Liyana dan ketua Azraful dan Hajar…huhu…macam tak bosan kan tapi mmg seronok bukan auta tapi fakta…rasa lagi dekat dengan Pelajar Baru (PB) kot…hehe..tapi kan agak terkejut sebab tak pernah sangka dan mintak pun utk jaga Kolej Perindu…hahaha..alih – alih boleh dicampakkan ke sana sebab AR mintak utk jaga Kolej Meranti (pulak ada junior Masscomm kat situ)..tapi apapun keputusan redha je pasti ada hikmahnya kan utk MDS terakhir kali ni ambik pengalaman kat tempat baru lak..huhu..AR diletakkan di bawah selian pengarah Kolej Perindu iaitu saudara Eric Jawan, abg EC FSR kite..hehe….suasana di Perindu agak baik..harmoni la senang cerita..waaahh..hahaha…

Tuesday, September 25, 2012

Hero Remaja 2011/2012 - Platform Terbaik Julang Nama Bakat Baru Industri


Salam kembali...tuan tanah blog ni AR kembali lagi..hahaha..kali ni AR nk berkongsi cerita mengenai Pentas Akhir Pencarian Hero Remaja 2011/2012 (HR) yang berlanngsung di Dewan Wisma MCA di Jalan Ampang KL baru - baru ini...bertemakan "Super Hero dengan warna utama Merah Biru dan Putih"

AR hadir ke majlis tersebut dengan mengenakan pakaian sposor eh bukan..haha..sendirian berhad je mampu..takde designer nak taja..bukan artis kan..ok...AR hanya mengenakan baju kemeja berwarna merah jambu bersama blazer berwarna putih...(masa tu mmg terlupa dan tak tau langsung pasal tema,nasib ade kaler putih) AR hadir bersama kawan baik yang baru - baru juga AR berkenalan dengannya Shahzril Ahmad (beliau juga antara calon awal Hero Remaja 2012) bersama - sama rakannya yang lain..dengan tiket yang mampu dimiliki, kami pun masuk dan mengambil tempat duduk belakang kiri pentas..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...