Wednesday, November 25, 2009

Memori Semester 1 UiTM Shah Alam

KENANGAN MANIS BERSAMA RAKAN KAWAN TEMAN SAHABAT SENIOR SERTA YG SELALU AKU INGATI..

Sebahagian dari rakan rakan bilik ku D201 Kolej Meranti UiTM Shah Alam Man, Khairie, Azim..

Rakan rakan ku yg lain Khairie, Arie, Salma dan Aina..

Bersama rakan rakan juga senior senior masscomm yg mmg baik baik belaka..

Bersama senior ku abg Meor dan abg Fayadh..

Gambar kenangan kelas ku MC23S1A bersama sama dengan Mama..

Bersama dengan abg Fayadh..


Sebahagian dari warga Kolej Meranti yg byk membantu ku selama ini!!

Semester ini berakhir dengan pelbagai perasaan yang berbaur..aku sendiri tak tahu harus diungkapkan bagaimana..kadang aku rasa gembira dan kadang juga aku berasa sedih..sungguh pantas masa berlalu,meragut byk kenangan dan memori dlm diari hidup ku..dunia ini ku rasa hampir berlaku kejam ke atas ku..belum sempat aku ingin menikmati dan menyesuaikan diri dengan keadaan di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam bagi semester pertama sebagai mahasiswa jurusan Komunikasi dan Pengajian Media (Penyiaran) ini ianya berakhir begitu sahaja..ya,mungkin ramai yg boleh mengatakan aku masih punya byk peluang serta perjalanan ku masih jauh tapi mereka langsung tidak mengerti apa yg terisi dlm semester satu ini 

Bagi diriku yg telah memberikan kesan,satu emosi dlm diriku..aku telah mengenali ramai rakan rakan baru..dari rakan rakan sebilik ku di bilik D201 Kolej Meranti sehingga lah dlm kelasku sendiri usah diwarwarkan lagi mmg kesemuanya sudahpun menjadi rakan karibku..aku sayangkan kelas MC23S1A (Sesi Julai - November 2009) semoga kita berjumpa lagi semester hadapan!! Rakan rakan ku dari sequence yg lain seperti Salma, Arie serta beberapa nama yg terlampau ramai utk ku sebutkan di sini..terima kasih kerana sudi menjadi rakan baik ku di sini..juga kepada senior – senior ku yg cukup aku senangi di fakulti ku ini seperti abg Meor,kak Ella,kak Fifi,kak Ema,kak Wawa,kak Ain,kak Caca,terlampau ramai..juga tidak aku lupakan semasa aku mula mula menapak di UiTM Shah Alam ini sewaktu program MMS berlangsung di Kolej Meranti seperti abg Ranie,abg Zarul,Shamil, Afiq dan lain lain lagi membuat aku berasa lebih selesa berada di UiTM yg pasti nya aku rasakan memberi satu cabaran yg besar buat org baru sepertiku..ruangan ini mungkin terlampau sedikit utk ku senaraikan nama nama mereka yg lain yg byk berjasa dan membantu ku selama ini dan....

Aduh berat sungguh utk ku menyebut nama nama mereka,kebanyakan mereka sudahpun hampir berjaya menamatkan pengajian mereka di UiTM ini,mereka byk membantu ku tidak kira masa,maklum lah aku hanya seorang junior..terima kasih jasa anda semua tidak dapat dibalas dengan kata kata,tuhan sahaja yg mampu membalasnya..tetapi ada seorang senior yang aku cukup rapat dan merasai kehilangannya pd tahun (semester) hadapan..dialah yg byk membantu ku selama ini,memberikan tunjuk ajar dan sudah ku anggap seperti abg kandung ku sendiri kerana latar keluargaku sendiri aku tidak mempunyai seorang abg dlm keluargku dan kehilangan ayah ku yg kembali ke rahmatullah sejak aku di bangku sekolah rendah lg mmberikan kesan yg mendalam dlm hidupku,hanya akulah seorang yg bergelar lelaki yg tinggal dlm keluargaku..dia byk membantu ku,menjaga aku seperti seorang adik..aku senang..aku amat berterima kasih kepada – Nya kerana mengurniakan seorang senior atau senang ku panggil abg yg cukup baik dan mengambil berat ke atasku..tp sayang nya semester ini adalah semester terakhir baginya sebagai pelajar jurusan Kewartawanan di UiTM sebelum beliau meneruskan latihan praktikal beliau di tempat lain..aku agak sedih dan terkilan kerana begitu singkat masa yg diperuntukkan utk ku mengenalinya sejak berada di UiTM ini saat pertama kali aku menemuinya dan mengenalinya di fakulti semasa induksi MMS kami sebagai pelajar baru yg pertama di tingkat 3 berhampiran Dewan Kuliah 2 dan seterusnya di Dewan Sri Budiman berakhirnya sesi MMS..aku sentiasa berharap dan berdoa supaya abg ku itu sentiasa berada dalam keadaan yg baik di mana sahaja beliau berada dan tidak akan lupa akan keberadaanku di sini..aku ingin menjadi sepertinya suatu hari nanti,aku juga sentiasa berharap agar aku dapat menemuinya lagi pd masa hadapan..terima kasih kepada Ahmad Fayadh Abdul Manaf atau aku lebih senang memanggilnya dengan panggilan abg Fayad,terima kasih byk!! 

Juga ku rakamkan jutaan terima kasih kepada para pensyarahku yg telah byk menaburkan ilmu kepadaku di dalam kelas tanpa penat dan jemu juga tidak mengira masa seperti Pn. Bariah Ismail (Introcom), En. Norsham Firdaus (Sociology), Pn. Noriza Daud (BBM), Ustaz Jailani Sidek (TITAS), Cik Faizah Din (Photocom), Prof Bukhory (Effective Speaking), Dr Mariah Muda (Radio & TV) serta tidak dilupakan Pn. Hariyati Ariffin atau lebih mesra ku sapa dengan panggilan “Mama” (Thinking & Writing) yg telah byk mengajarku tentang erti kehidupan yg sebenar sebagai seorang pelajar universiti…aku ingin memohon jutaan ampun dan maaf andai aku membuat kekhilafan atau melukakan hati seseorg tanpa ku sedari kerana sesungguhnye yg baik itu dtg dari Allah SWT dan yg buruk itu dtg nya dari diri saya sendiri..sememangnya memori yg terpalit sepanjang perjalanan semester 1 ini tidak akan mudah diluputkan mahupun luntur terus dr ingatan serta sanubariku…apa yg aku harapkan semester hadapan akan menjadi semester yg lebih baik bg diriku dan aku dpt bertemu kembali dgn org2 yg ingin ku temui..Insyaallah…TERIMA KASIH SEMUA!!SALAM KEAZAMAN dariku buat anda semua..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Happy Birthday tickers