Thursday, April 14, 2011

Sahabat Selamanya....


10 April 2011 (11.52AM)

Hari ini blog diariku membuka lembaran yang baharu untuk tahun ini..terasa kembali ingin menulis…entah kenapa aku terasa kekosongan dalam hidup, seperti ingin meronta dan menangis..aku punya ramai teman rapat yang ku anggap umpama keluarga ku sendiri namun selepas terjadinya peristiwa “itu”, tanggapan dan persepsi aku terhadap “itu” semakin jelas…mengapa manusia akan berubah selepas peristiwa “itu”? Persoalan yang seringkali berlegar – legar di benak fikiranku..aku diam dan tak mampu utk berkata apa..kecewa juga dirasakan, kesedihan juga turut dialami akan tetapi aku tak mampu utk meluahkannya kepada sesiapa…di mana nilai sesuatu perhubungan jika tidak ada pada kesetiaan dan kejujuran?? jika dulu aku dicari jika keseorangan dan tidak punya teman..sekarang?? arrggghhhh….persetankan semua itu..kini aku pula yg ditinggalkan..itulah diriku begitu mudah dilupakan tp aku memang sukar utk melupakan semua yg terjadi sebelum peristiwa “itu” berlaku.. kemudian muncul pula “watak tambahan” yg aku rasakan sgt menggangu dan buat aku rasa tersangat tidak selesa utk menghadapinya, pengganggu yang menjengkelkan.. aku juga rasakan peristiwa “itu” sememangnya menjadi titik tolak kepada byk konflik dalaman yg melanda diriku…tahun lepas dah cukup perit apabila keluarga dr teman2 yg aku bina hilang begitu sahaja…tahun ini??harapan tinggal harapan…jika nilai kesetiaan tak lg dipegang dan begitu mudah utk melupakan..maka ikatan kekeluargaan yg dibina hanya retak menanti belah..mujur masih ada org disekelilingku yg masih ingin berada di sampingku, tanpa pernah melupakan aku waktu susah dan senang……terima kasih….akan aku hargai ikatan yang jujur itu sampai bila – bila….

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Happy Birthday tickers