Thursday, June 24, 2010

Detik Pengumuman Keputusan Peperiksaan Semester 2 – Tertewaskah Aku Demi Pengalaman??



10 Jun 2010 (Khamis) - Hari ini merupakan antara detik yg mendebarkan..aku cuba mnghadapi dengan tenang,terima apa adanya..apa jua keputusannya aku harus pasrah,apa yg aku usahakan itulah hasilnya yg harus aku terima dengan rela hati..telah lama aku jangkakan yg bakal ada penurunan dlm keputusan peperiksaan aku itu..masakan tidak,dengan jadual kuliah dan program ku yg agak padat semester 2 ini..dengan tugasan ku sebagai DJ radio sambilan di UFM serta kerja kerja pengacaraan yg sering datang..alhamdulillah..tetapi itu yg membuatkan jadual ku makin padat dan ketat..semester lepas juga aku terlibat dengan pilihanraya kampus..menjadi calon Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) UiTM merupakan satu tugas dan komitmen yg berat sepanjang keberadaan ku disini..mengimbangkan tugas hakiki dan lainnya membuatkan aku tertekan dan alpa seketika..namun itu semua telahpun berlalu..aku menanti keputusan dengan sabar..aku teringat semasa berada dalam minggu peperiksaan itu aku dilanda demam panas yg amat menyeksakan..menjawab kertas kertas peperiksaan dengan tangan dan tubuhku menggigil serta mataku yg berair menahan kesakitan di dalam dewan peperiksaan satu detik yg takkan terlupakan dalam ingatan..akhirnya aku mengetahui keputusan penuhku setelah beberapa kali laman student portal UiTM gagal utk dibolosi gara gara kesibukan sistem ketika itu,maklumlah pasti ramai yg ingin atau tidak sabar sabar ingin mngetahui keputusan peperiksaan mereka.. 

Apa yg pasti aku amat bersyukur walau aku dilanda pelbagai dugaan dan cabaran semester 2 ini namun aku berjaya menempuhi nya dengan agak baik,aku tidak perlu mengulang mana mana subjek semester ini kerana tiada subjek yg gagal walaupun pointer ku menurun sedikit semester ini tetapi masih aku rasakan baik..syukur alhamdulillah..akan tetapi sasaran dan azamku utk menggapai anugerah dekan masih tidak kesampaian..mungkin bukan rezeki ku utk semester ini..tak mengapa..aku harus berusaha dan terus berusaha gigih lagi semester 3 hadapan yg pastinya akan menjanjikan cabaran yg lebih dan pengalaman itu tidak sesekali menggagalkan aku sebaliknya mematangkan aku utk terus mengenali apa itu realiti hidup yg sebenar..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Happy Birthday tickers