Thursday, November 5, 2009

Sajak - Bunga Pasrah Yang Tiada Penghujungnya


bunga pasrah yang tiada penghujungnya

sajak ini telah saya ambil untuk menggambarkan betapa sakit nya saya terpaksa menghadapi realiti kehidupan yg sungguh kejam..pasrah sahaja pada ketentuan tuhan..hanya tuhan yg tahu apa yg terbaik utk umatnya..sukarnya meramal fikiran manusia..





lama ku patri
kepasrahan dalam diri
biar pun ujian ilahi
melanda setinggi gunung
ku tetap selam erti pasrah
dalam redha yang tak bertepi


telah lama jua aku mengerti
bahawa tidak indah kehidupan
tanpa pengorbanan
tanpa kepasrahan pada tuhan


ku renung kembali
kisah2 lama
perjalanan hidupku ini
tak pernah berhenti
dari duka dan gmbira
yg bersilih ganti
bagai putaran roda


tanpa kepasrahan
siapalah aku utk menghadapi
onak duri ranjau ini...
dgn kesabaran dan kegigihan


telah jua kusemadikan
rasa sesal yang melanda di jiwa
agar aku bisa kemudikan layarku
dan taburkan bunga tawakal
serta sirami ia
dgn bunga pasrah
yang tiada pengujungnya



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Happy Birthday tickers